Obecnie zarządzanie firmą coraz częściej jest związane z koniecznością powierzenia niektórych obowiązków zewnętrznym realizatorom. Może mieć to związek zarówno z kwestiami bieżącymi, jak i z zadaniami oddalonymi w czasie. Sprawozdania roczne są źródłem niepokoju dla licznych firm. Ponad to nie każda placówka zatrudnia na tyle przeszkolonych członków zespołu doradczego, by fachowo takie zestawienie poddać analizie. Dlatego też znacznie częściej firmy polegają na usługach agencji reklamowych w tej dziedzinie. Renomowane agencje reklamowe nie tylko traktują każdego zleceniodawcę indywidualnie, ale także każdy projekt stwarzają od zera. Dokładnie tak dzieje się w przypadku sprawozdań rocznych z działalności określonej firmy – zleceniodawcy. Raporty są z reguły konstruowane od podstaw, bez uniwersalnych szablonów, z wzięciem pod uwagę specyfiki danego przedsiębiorstwa. Zatrudniająca fachowców agencja reklamowa ma na względzie także cel prokurowania takiego raportu, jego wykorzystanie w praktyce. Podczas powoływania do istnienia raportu rocznego niezbędne są również częste narady z reprezentantami danego klienta. Indywidualnie wykreowany raport przedstawia treści zarówno statystyczne jak i odmienne w profesjonalny, a równocześnie przejrzysty graficznie sposób. Wszelkie analizy otoczenia rynkowego są równocześnie przygotowywane przez ekspertów z dziedziny marketingu. Identyfikacja – doradztwo, projektowanie, warsztaty szkoleniowe. Można więc konstruktywnie wykorzystać je w dalszych posunięciach przedsiębiorstwa, tak w aspekcie materialnym, jak i strategii całościowych.